Home » Marjan’s inspiratie » Bewust ademen geeft rust

 

Wanneer het spannend is

Wanneer je iets niet leuk vindt, verontwaardigd bent,

Wanneer je even niet weet wat je moet doen

Wanneer je het druk hebt

Ga dan even terug naar je ademhaling.

Bewust ademen geeft rust.

  • Als je merkt dat je adem stokt: adem uit.
  • Wanneer je voelt dat je wat verkrampt bent, adem uit.
  • Wanneer je even niet weet wat je moet zeggen…adem in, adem uit (een stilte in een gesprek duurt voor onszelf vaak langer dan voor de ander)
  • Als je adem hoog en snel is: ga zitten, benen iets gespreid. Leg je ellebogen op je knieën. Je zult merken dat je na een tijdje meer ademhaalt met je flanken (zijkant van je ribbenkast).
  • En voor mensen die gaan hyperventileren van ademhalingsoefeningen: Als je op de bank zit met een boek, voor de tv, of iets anders, leg dan je hand op je onderbuik. Als vanzelf zal je ademhaling zakken. Doe dit zo vaak je kan. En de truc is om dan niet op je ademhaling te letten, maar laat je lichaam het maar regelen, dus leid je aandacht af.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.